Vyskúšajte si DEMO simploSHOP
  • Úvod
  • Blog
  • Bezpečnost v headless e-commerce: Jak chránit svůj obchod a zákazníky

Bezpečnost v headless e-commerce: Jak chránit svůj obchod a zákazníky

Firmy v súčasnosti investujú množstvo financií do zabezpečenia svojich webov a iných systémov. Ľuďom záleží na bezpečnosti ich osobných údajov a aj z tohto dôvodu sa pozrieme na to, čo znamená bezpečnosť v rámci headless e-commerce. Ako ho chrániť pred hrozbami?

5 minút

Aleš Bžatek Aleš Bžatek

Bezpečnost v headless e-commerce: Jak chránit svůj obchod a zákazníky

 

Prečo je bezpečnosť dôležitá?

Udržiavanie bezpečnosti webu je kľúčové pre úspešný biznis a pomáha predchádzať škodlivým hackerským útokom.

Ochrana obsahu

Bezpečnosť CMS je nevyhnutná na ochranu obsahu na vašej webovej stránke. Bráni neoprávnenému prístupu hackerov, ktorí by mohli stránku modifikovať a poškodiť značku. Pokiaľ by ich takýto obsah presmeroval na stránky s nevhodným obsahom, v očiach návštevníkov by ste stratili dôveru.

Ochrana osobných údajov zákazníkov

Bezpečný CMS pomáha chrániť citlivé informácie, ako sú mená, adresy, platobné údaje a ďalšie osobné údaje. Udržiavanie týchto údajov v bezpečí je nevyhnutné, pretože zneužitie môže mať dôsledky vrátane krádeže identity, finančných strát a poškodenia reputácie.

Vplyv na výkon webovej stránky

Výkon webu je kľúčový pre používateľskú skúsenosť a dostupnosť, čo zároveň ovplyvňuje hodnotenie v očiach vyhľadávačov. Ak nie je web alebo CMS dostatočne zabezpečený, výkon sa môže znižovať, čo odrádza návštevníkov na stránke.

Dopad na príjmy a náklady

Hacknutý e-shop môže mať vážne dôsledky na príjmy. Náklady môžu zahŕňať právne sankcie, kompenzácie pre postihnutých zákazníkov a stratu e-shopu kvôli poškodeniu reputácie.

Výpadky sú jedným z vedľajších problémov po prelomení zabezpečenia webu. Vedú k strate predajov, zníženej produktivite či iným finančným stratám.

Bežné bezpečnostné riziká

Pri snahách o zabezpečenie svojho webu sa firmy stretávajú s rôznymi hrozbami. Medzi najviac ohrozované CMS patria:

  • WordPress – 96.2 %,
  • Joomla – 1.90 %,
  • Magento – 0.70 %,
  • Drupal – 0.60 %,
  • OpenCart – 0.40 %.

Čo býva najväčšími hrozbami tradičných platforiem?

SQL injection

SQL injection útok nastáva, keď hacker vloží škodlivý SQL (Structured Query Language) kód do vstupných polí webovej stránky. Tento kód manipuluje s databázou a poskytuje neoprávnený prístup, čo umožňuje hackerovi modifikovať a mazať údaje na webe.

Cross-site scripting

Útoky cez stránky (XSS) sa vyskytujú, keď útočník vloží do webovej stránky škodlivé skripty. Tieto skripty bežia v prehliadači obete a kradnú citlivé informácie, ako sú cookies či iné heslá a prístupy.

Distribuované odmietnutie služby (DDoS)

Útoky typu DDoS sa vyskytujú, keď je web alebo online služba preťažená obrovským množstvom návštev z rôznych zdrojov, čo vedie k výpadku. Hackeri využívajú sieť zariadení “botnet”, aby zahltili kapacitu cieľového servera na spracovanie požiadaviek.

Tradičné webové platformy vs. headless e-commerce: Ktoré sú bezpečnejšie?

Mnohé útoky môžu ohroziť oba druhy webových platforiem. Avšak tradičné platformy, ako je napríklad WordPress, sú často náchylnejšie na určité útoky.

Keďže tradičné platformy spájajú front-end a back-end do jedného integrovaného prostredia, CMS je zodpovedný za správu obsahu aj za jeho zobrazenie. To znamená, že akékoľvek útoky na systém vystavujú celú databázu CMS nebezpečenstvu.

Headless e-commerce oddeľuje back-end od front-end. Vďaka tomu sa zvyšuje bezpečnosť, pretože back-end je izolovaný a môže byť chránený nezávisle.

Headless e-commerce redukuje riziko bezpečnostných útokov, pretože akékoľvek problémy vo front-end priamo neovplyvňujú back-end a naopak. Okrem toho sa aktualizácie a bezpečnostné opravy môžu aplikovať selektívnejšie, s dôrazom iba na back-end a bez ovplyvnenia prezentačnej vrstvy – front-end.

Viac o tom, čo je to headless e-commerce, sa dočítate v článku: Čo je headless e-commerce a prečo by ste mali venovať pozornosť?

Bezpečnosť tradičných platforiem

Zaujímavé je, že niektoré z funkcií a možností, ktoré majú tradičné CMS, môžu negatívne ovplyvniť bezpečnosť.

Pluginy a témy

WordPress je známy svojimi témami a pluginmi, ktoré umožňujú používateľom vytvárať jedinečné weby. Zároveň však ide o jedny z najzraniteľnejších miesť v CMS.

Automatizované útoky zacielené na zraniteľné miesta, ako sú pluginy a témy, často pomáhajú pri hacknutí týchto webov.

Slabé heslá

Hackéri pomocou útokov kombinujú tisíce prihlasovacích údajov, ktoré posielajú na server webov. Ak používate slabé heslá na webe alebo v databáze (a najmä ak neimplementujete na web firewall), máte oveľa väčšiu šancu, že sa cez vaše zabezpečenie niekto dostane.

Bezpečnosť headless architektúry

V závislosti od konkrétnych požiadaviek vášho biznisu existuje niekoľko výhod headless e-commerce oproti tradičným platformám.

Vďaka architektúre headless nemôžete pristupovať k platforme na publikovanie obsahu z databázy. V dôsledku toho je menej pravdepodobné, že by ste boli vystavení útoku DDoS a stratili prístup k systémom alebo sieťovým zdrojom.

Oddelením front-end od back-end, kde sa uchovávajú údaje, dokážete zabezpečiť váš headless CMS. Dokonca môžete obmedziť prístup k headless CMS na základe IP adries.

Ako zabezpečiť svoj headless e-commerce?

Aby zostala platforma čo najbezpečnejšia, zodpovednosť medzi vývojármi a majiteľmi webov musí byť zdieľaná. To zahŕňa dodržiavanie určitých smerníc a postupov.

Keďže je headless e-commerce zložitejší ako tradičnejšie platformy, potreba zvýšenej bezpečnosti je o to dôležitejšia. Zároveň, headless e-commerce je bezpečnejší ako tradičné platformy. Čím je špecifický?

Úplná kontrola a flexibilita

Vytvorený obsah v rámci headless e-commerce je možné publikovať kdekoľvek, kde potrebujete, no zároveň sa neviaže na predurčené používateľské rozhranie.

Headless CMS poskytuje maximálnu flexibilitu pri rozhodovaní, ako a kde sa váš obsah zobrazí, pričom zlepšuje bezpečnosť.

Vstavané bezpečnostné funkcie

Väčšina platforiem CMS má vestavene funkcie na zabezpečenie obsahu a webovej stránky. Headless CMS poskytuje:

  • Výkonný firewall
  • TLS
  • Personalizovaný CDN

Jeden zdroj – omnichannel prístup

Headless CMS umožňuje jednoduché zdieľanie obsahu cez rôzne kanály a zariadenia z jedného zdroja. To znamená, že existuje jedno miesto, kde spravujete obsah pre viacero oblastí alebo kanálov.

Tým sa zjednodušuje regulácia obsahu a zabezpečenie, pretože všetko je sústredené na jednom mieste. Pri použití headless CMS je tiež jednoduchšie identifikovať hrozby a riešiť bezpečnostné problémy, pretože obsah je usporiadaný a spravovaný efektívnejšie.

API prístup bráni čiastočne cieleným útokom

Pri headless e-commerce sa rozdeľujú ciele útokov na front-end a back-end. Aby bol teda útočník schopný zhodiť celý systém, musí na obe vrstvy útočiť zároveň.

Content delivery network (CDN)

Rýchlosť, akou sa obsah distribuuje, môže mať veľký vplyv na výkon a bezpečnosť webových stránok. Keď sa obsah doručuje rýchlo, stránky sa načítavajú rýchlejšie a je zlepšená aj ich bezpečnosť.

Content Delivery Network (CDN) nielen pozitívne ovplyvňuje distribúciu obsahu a SEO, ale aj zvyšuje bezpečnosť headless CMS tým, že pomáha zmierniť útoky DDoS, zlepšuje bezpečnostné certifikáty a robí ďalšie optimalizácie.

Škálovateľnosť

Tradičné systémy môžu spôsobiť problémy s výkonom, pretože vytvárajú obmedzenia, ktoré brzdia rýchlosť a flexibilitu. Headless CMS to rieši tým, že umožňuje jednotlivým častiam systému rásť nezávisle. Front-end a back-end (a jeho komponenty) sa dajú škálovať nezávisle na sebe.

Prejdite na headless e-commerce

Voľba headless e-commerce si môžete byť istý, že pracujete s platformou, ktorá dáva prednosť bezpečnosti a poskytuje pravidelné aktualizácie.

Nepochybne platí, že headless CMS je v súčasnosti najstabilnejšou technológiou CMS. Ešte stále zvažujete, či sa oplatí prejsť na headless e-commerce? Ozvite sa nám, pozrieme sa na možnosti, ktoré máte.

Chcete tiež zaistiť lepšie zabezpečenie svojho e-commerce?

Kontaktujte nás
Zdieľajte článok

Články do e-mailu

Odborné články o ecommerce. Žiadná reklama.