Automatizácia procesov v headless e-commerce
Rýchlosť a efektivita sú jednými z najdôležitejších aspektov úspešného podnikania v e-commerce sfére. Dajú sa docieliť jednoducho – automatizáciou. Tá, pri správnom nasadení v rámci headless e-commerce, pomáha riadiť sklad, spracovávať objednávky a plniť požiadavky zákazníkov v rekordnom čase. Ako automatizovať procesy v headless e-commerce?
7 minút
Aleš Bžatek
Viac o tom, čo je to headless e-commerce, sa dočítate v článku: Co je to Headless E-commerce a proč byste měli věnovat pozornost?
V čom je headless e-commerce jedinečný?
Headless e-commerce predstavuje moderný prístup, ktorý oddeľuje prezentačnú vrstvu (front-end) od správy obchodu (back-end).
Umožňuje firmám vybrať si rôzne technológie pre každú vrstvu, na rozdiel od tradičných e-shopov, kde sú front-end a back-end integrované. Toto oddelenie umožňuje e-commerce projektom experimentovať s rôznymi technológiami pre front-end a poskytovať jedinečné, personalizované používateľské zážitky cez viaceré kanály.
Prečo je pre headless e-commerce automatizácia kľúčová?
Aj keď headless e-commerce ponúka veľké množstvo výhod oproti klasickým tradičným e-shopovým riešeniam, bez riešenia automatizácií sa firmy vystavujú riziku, že nemajú k dispozícií široké spektrum aplikácií, ktoré sú nevyhnutné pre ich produktivitu.
Keďže headless e-commerce nie je prirodzene integrovaný s externými aplikáciami, automatizácia je nevyhnutná na prepojenie platformy s rôznorodým prostredím aplikácií.
Identifikácia toho, čo automatizovať, je prvým krokom k automatizácii v e-commerce. Automatizujte, ak:
- Proces vyžaduje troch alebo viac ľudí. Ak na jednom procese momentálne pracujú traja alebo viac ľudí, je pravdepodobnejšie, že proces nebude fungovať tak efektívne, ako by mohol. V takomto prípade hrozí vysoké riziko ľudských chýb a komunikácia je často nedostatočná.
- Aktivita zahrňuje viacero platforiem. Nie je neobvyklé, že organizácie manuálne presúvajú údaje a informácie medzi viacerými platormami, najmä ak tieto platormy nemajú integračné schopnosti. Tento proces je náchylný na chyby a nedorozumenia a strata údajov môže byť veľmi nebezpečná.
- Procesy spúšťajú iné procesy. Akcie, ktoré sa vyskytujú alebo sú dokončené v reakcii na predchádzajúcu akciu, sú ideálnou voľbou pre automatizáciu.
Výhody automatizácie v headless e-commerce
Automatizácia v e-commerce zvyšuje kvalitu zákazníckeho zážitku a umožňuje firmám prioritizovať dôležitejšie úlohy, ktoré vyžadujú stratégiu a sociálne zručnosti.
Automatizácia šetrí čas
Automatizácia v headless e-commerce je kľúčová pre vykonanie viac vecí v kratšom čase. Umožňuje majiteľom e-commerce projektov automatizovať časovo náročné úlohy, ako napríklad:
- Automatické publikovanie/zneviditeľnenie obsahu webových stránok a sociálnych médií.
- Automatické skrytie/odkrytie produktov a katalógov.
- Automatická zmena merchandisingu produktov.
- Automatické segmentovanie a zapájanie zákazníkov na webe.
- Automatické upozornenia pre členov tímu.
Automatizácia zvyšuje efektivitu predaja a marketingu
Automatizácia môže pomôcť predajným a marketingovým tímom v e-commerce pomocou niekoľkých rôznych metód, vrátane:
- poskytovania personalizovaného zákazníckeho zážitku s reálnym segmentovaním a zapájaním sa so zákazníkmi;
- zabezpečenia včasnej odpovede s okamžitými automatizovanými e-mailami/správami na základe aktivít zákazníka;
- zmožnenia proaktívnych a dynamických kampaní automatizácie e-mailového marketingu s plánovanými marketingovými kampaniami.
Podľa štatistík zavedenie automatizácie do predaja a marketingu môže zvýšiť množstvo potenciálnych záujemcov o 80 % a zlepšiť efektivitu a návratnosť investícií do marketingu o 45 %.
Automatizácia znižuje chyby
Nesprávna správa údajov a pravidelné chyby škodia e-commerce, spôsobujú odchod zákazníkov a znižujú obrat.
Presné riadenie údajov a informácií je kľúčové pre úspech e-commerce projektu. S údajmi podporenými tvrdými číslami a automatizovaním môžete vy a vaši zákazníci mať istotu, že dostávate správne informácie.
Automatizácia zlepšuje zákaznícky zážitok.
Zákazníci oceňujú rýchlosť a reaktivitu na webovej stránke, pričom 90 % uvádza, že okamžitá odpoveď je dôležitá, keď majú otázku na zákaznícku podporu.
Automatizáciou procesov a pracovných postupov zákazníckej služby – od chatových programov po možnosti samoobsluhy – môžete pomôcť zabezpečiť vysokú spokojnosť zákazníkov a zvýšiť ich čas na stránke.
Ako automatizovať headless e-commerce?
Prvým krokom k automatizácii headless e-commerce je vybrať vhodnú platformu v závislosti od veľkosti e-shopu. Headless e-commerce je najatraktívnejší najmä pre väčšie e-shopy, vďaka ktorému sú plne flexibilné a škálovateľné súbežne s rastom e-shopu.
- V simploSHOP® maximalizujeme výkon vášho e-shopu s našimi riešeniami šitými na mieru. Ponúkame nielen e-shopy, ale aj sofistikované podporné systémy, ktoré optimalizujú a automatizujú obchodné procesy.
Zautomatizujeme:
- Aplikácie na vyhľadávanie produktov na sklade
- Vernostné programy
- Systémy na riešenie reklamácií
- Konfigurátory produktov
- Systémy na jednoduchý import produktov do internetového obchodu
- Automatizácia objednávok tovaru
- CRM
- Rezervačné systémy
- ... a mnoho ďalšieho!
Integrácia a automatizácia so systémom ERP
Aby všetky procesy prebiehali v e-commerce prostredí hladko, integrácia systému ERP zohráva kľúčovú úlohu.
Architektúra headless e-commerce umožňuje jednoduchú adaptáciu akéhokoľvek nového softvéru, ktorý má byť integrovaný. Vďaka prepojeniu umožňuje dosiahnuť "kontrolu prevádzky na jednom mieste".
ERP riadi údaje týkajúce sa produktov, zákazníkov, transakcií, skladu a takmer každej stránky generujúcej údaje vo firme.
Použitím architektúry headless e-commerce a integrovaním ERP firmy môžu ťažiť z maximálneho využitia možností platformy.
Automatizácia procesov v rámci CRM
Na rozdiel od tradičnej architektúry má headless e-comemrce samostatný systém riadenia skladu. Nevyžaduje externé zdroje ani na ukladanie a spravovanie obsahu.
Tradičné riešenia však používajú externé CRM riešenia. V rámci headless e-commerce je možné systém CRM automatizovať a plne integrovať, čím sa eliminujú žiadúce externé doplnky a pravidelné aktualizácie.
Automatizácia pracovných postupov
Nástroje na automatizáciu pracovných postupov sú vytvorené špeciálne na správu administratívnych a operačných povinností vašej firmy. Pomáhajú zefektívniť rutinné, každodenné úlohy a zároveň vám umožnia koordinovať viacero systémov súčasne.
Oznámenia cez e-mail
E-mailové oznámenia o opustených nákupných vozíkoch, sledovaní objednávok, vybavovaní objednávok a propagačných akciách zameraných na vernosť zákazníkov môžu výrazne prispieť k udržiavaniu zákazníkov v obraze o stave ich objednávok alebo o stave vášho e-shopu.
Filtrovanie podvodov
Podvody predstavujú významný problém pre e-commerce projekty, pričom straty sa v roku 2021 odhadovali až na 20 miliárd dolárov.
S automatickým zisťovaním a filtrovaním podvodov sa väčšina ľudských chýb eliminuje. Automatizované pracovné postupy pre detekciu podvodov môžu sledovať a overiť hodnotu každej objednávky prostredníctvom nástrojov ako fyzické overenie a overenie pomocou IP adresy.
Pre firmy, ktoré sa zaoberajú objednávkami s vysokým rizikom, je filtrovanie podvodov ešte dôležitejšie, pokiaľ ide o možné právne dôsledky.
Automatizujte!
Čím viac automatizujete, tým menej manuálnych procesov je potrebných a tým viac môže váš e-commerce prosperovať.
Zlepšenie alebo pridanie marketingovej automatizácie sa stáva významným zameraním pre väčšinu spoločností.
Automatizácia šetrí firmám čas a zdroje; a zároveň robí pracovné procesy rýchlejšími a efektívnejšími. Pomáha zvýšiť účinnosť marketingových a predajných aktivít.
Migrujete na headless e-commerce za účelom zvýšenia automatizovaných procesov?
Predchádzajúci článok
Elasticsearch v headless obchodoch: Rýchle vyhľadávanie pre vašich zákazníkovNasledujúci článok
Integrácia s tretími stranami: Rozšírte možnosti svojho e-shopu