Vyskúšajte si DEMO simploSHOP
  • Úvod
  • Blog
  • Integrácia s tretími stranami: Rozšírte možnosti svojho e-shopu

Integrácia s tretími stranami: Rozšírte možnosti svojho e-shopu

Vďaka tomu, že headless e-commerce umožňuje absolútnu prispôsobiteľnosť potrebám e-shopu využitím rozhrania API, odomyká tak obrovskú úroveň flexibility. Avšak, firmy často potrebujú viac, než im základné nastavenie dokáže ponúknuť. Integrácia tretích strán na headless e-commerce je jednoduchá. Prinášame vám zoznam rozšírení, ktoré by nemali chýbať žiadnemu e-commerce projektu.

7 minút

Aleš Bžatek Aleš Bžatek

Integrácia s tretími stranami: Rozšírte možnosti svojho e-shopu

 

Integrácia služieb tretích strán je jedným zo spôsobov, ako e-shopári dokážu rozšíriť funkčnosť ich platformy a výrazne zlepšiť zážitok zákazníkov – a to všetko spolu so zvýšenou efektivitou procesov a výkonu.

Výhody headless e-commerce v skratke

Headless e-commerce oddeľuje front-end od back-endu, čím umožňuje väčšiu flexibilitu a prispôsobivosť pri poskytovaní zážitkov zákazníkom.

Oproti tradičným riešeniam poskytuje rýchlejšie a jednoduchšie aktualizácie, lepší výkon a vyššiu škálovateľnosť.

S headless e-commerce môžu firmy efektívne spravovať svoje pôsobenie na viacerých kanáloch a zariadeniach, čím zvyšujú spokojnosť zákazníkov a zvyšujú svoje tržby.

 

Viac o tom, čo je to headless e-commerce, sa dočítate v článku: Čo je headless e-commerce a prečo by ste mali venovať pozornosť?

Čo si predstaviť pod pojmom integrácia tretích strán?

Integrácia tretích strán spája rôzne softvérové aplikácie, ako sú nástroje na automatizáciu marketingu, platobné brány a platformy na hodnotenie zákazníkov. Využitím rozhraní API môžu e-shopári ľahko pristupovať k týmto službám bez nutnosti kódovania vlastného riešenia pre každý systém.

Najvýznamnejšou časťou integrácie služieb tretích strán s headless e-commerce je, že firmy môžu vytvárať bezproblémové zákaznícke zážitky na webe spojením obsahu z viacerých kanálov. Namiesto spoliehania sa na samostatné systémy na správu údajov zákazníkov alebo aktualizáciu zásob získavajú spoločnosti väčšiu kontrolu nad svojimi e-commerce operáciami a zlepšujú výkon a načítavanie webovej stránky.

Okrem toho môžu firmy využívať Progressive Web Applications (PWAs), aby poskytli kupujúcim na mobilných zariadeniach vylepšený zážitok pri používaní headless e-commerce platformy. PWAs sú rýchle, spoľahlivé a poskytujú zážitok podobný aplikáciá, bez potreby použitia ďalšieho softvéru.

Prečo integrovať?

Integrácia služieb tretích strán s headless e-commerce umožňuje firmám využívať najnovšiu technológiu a vytvárať celostné zážitky pre zákazníkov.

  1. Poskytovanie personalizovaných zákazníckých skúseností. Firmy môžu využívať údaje z interakcií svojich zákazníkov s webovou stránkou na vytvorenie špeciálnych akcií a obsahu určeného konkrétne pre každého jednotlivca. Okrem toho, integrácia platformy na hodnotenia od zákazníkov umožňuje e-shopom prekladať zákazníkom reálne recenzie a hodnotenia od overených kupujúcich, čo zvyšuje dôveru v značku.
  2. Kontrola nad jednotlivými procesmi. Pripojením k platobným bránam alebo systémom riadenia zásob môžu firmy rýchlo a jednoducho pristupovať k údajom o zákazníkoch a v reálnom čase aktualizovať ponuky produktov. Výrazne to zlepšuje operačnú efektivitu a umožňuje firmám zamerať sa na iné aspekty podnikania.
  3. Vytvorenie omnichannelového zážitku pre zákazníkov. S možnosťou jednoduchého synchronizovania údajov cez viaceré kanály a zariadenia môžu firmy poskytnúť kupujúcim jednotný zážitok bez ohľadu na to, ktoré zariadenie používajú.

Tipy na správny výber tretích strán

Pri výbere tretích strán, ktoré chcete integrovať do vášho headless e-commerce, je dôležité zvážiť konkrétne potreby vášho projektu.

  • Dôkladne preskúmajte všetkých dodávateľov a uistite sa, že majú dobrú povesť v poskytovaní spoľahlivých služieb.
  • Hľadajte riešenia s otvoreným rozhraním API a jednoduchým prenosom údajov.
  • Uistite sa, že služba, ktorú vyberiete, zodpovedá konkrétnym potrebám vašich zákazníkov, ako je podpora jazykov alebo možnosti platby.
  • Preskúmajte rôzne cenové plány a zvoľte si ten, ktorý sa zmestí do vášho rozpočtu.
  • Pred definitívnym rozhodnutím otestujte systém a spýtajte sa sami seba, či spĺňa vaše očakávania.

TOP 8 integračných rozšírení pre e-commerce

Vďaka spolupráci s množstvom rôznych partnerov sme v simploSHOP pripravili zoznam najdôležitejších integrácií, ktoré e-shopy nevyhnutne potrebujú.

Správa skladu

Pre efektívne vedenie vášho businessu chcete sledovať objednávky a spravovať sklad na jednom mieste. To vám aj vašim zákazníkom poskytuje aktuálne informácie o tom, čo je na sklade. Chcete vedieť, kedy je čas znovu objednať zásoby a kedy je čas informovať zákazníkov, že požadovaná položka je opäť k dispozícii. Integrácia so systémom na správu skladu vám poskytne aktuálne informácie o vašich produktoch a synchronizuje údaje medzi obchodmi alebo systémami, ak je to potrebné.

Keď web integrujete so softvérom na správu skladu, budete schopní sledovať predané položky, vedieť, kedy je potrebné doplniť zásoby a identifikovať, ktoré produkty sú najpopulárnejšie. Integrácie správy skladu tiež pomáhajú predchádzať strate predajov a budovať zdravé pomerové ukazovatele medzi ponukou a dopytom.

Softvér na sprocesovanie objednávok

Ako e-shop rastie, rýchlosť doručovania zohráva významnú úlohu. Napríklad, ak predávate šperky, ktoré stoja tisíce dolárov za kus, nemôžete riskovať problémy s doručením kvôli nesprávnym adresám alebo oneskoreniam v doprave. Je len na vás, aby ste zákazníkom rýchlo, spoľahlivo a bezpečne dodali ich objednávku.

Integrácia softvéru na sprocesovanie objednávok pomáha automatizovať a minimalizovať otravnú prácu spojenú s doručovaním, ako je porovnávanie sadzieb za doručenie od rôznych poskytovateľov, tlačenie štítkov a zálohovacích lístkov či sledovanie zásielok. Navyše, znižuje sa tak aj riziko manuálnych chýb.

Riešenie pre e-mailový marketing

E-mail dlhodobo tvorí základ pre väčšinu predajných a marketingových stratégií. E-mailová adresa je spôsob, ako mnohé firmy jednoznačne identifikujú svojich zákazníkov; a e-mail je preferovaným komunikačným kanálom pre potvrdenie objednávok, propagačné kódy, zľavy a pridávanie alebo menenie obchodných ponúk.

Je to najbežnejší spôsob automatizácie marketingu pre obchodné subjekty v oboch sektoroch – B2B aj B2C.

Nasadenie integrácií pre e-mail na webe vám môže pomôcť zhromaždiť e-mailové adresy návštevníkov, ktorí si web len prezerali, aby ste s nimi mohli nadviazať kontakt a motivovať ich, aby sa stali zákazníkmi.

Dokážete tak cieliť na konkrétne segmenty zákazníkov na základe ich správania.

Riešenie pre SMS marketing

Oslovovanie zákazníkov prostredníctvom textového marketingu sa rýchlo stáva najlepším spôsobom, ako rozvíjať online podnikanie. Jedným dôvodom rastu SMS marketingu je to, že viac zákazníkov nakupuje priamo cez svoje telefóny. Mobilné telefóny teraz tvoria viac ako 65 % všetkej návštevnosti e-shopov a viac ako polovica všetkých online predajov sa uskutočňuje z mobilného zariadenia.

Kupujúci chcú mať možnosť vyhľadávať, prehliadať, vložiť položky do košíka a vykonať nákup – všetko na svojich telefónoch a všetko do niekoľkých minút. Pre kupujúcich, ktorí stále viac ocenia rýchlosť a pohodlie, v trhovom prostredí so silnou konkurenciou o ich pozornosť môže SMS marketing v elektronickom obchode pomôcť zaujať ich pozornosť a udržať ju.

Keďže SMS správy majú tiež priemernú vyššiu mieru otvorenia (98 %) ako e-mailové správy (20 %), je dôležité integrovať svoje úsilie o e-mailový marketing s SMS marketingom. Týmto spôsobom môžete prísť do stretu so zákazníkmi na všetkých miestach, kde trávia svoj čas, sledovať, ktoré správy a kampane ich najviac zaujímajú, a využiť tieto údaje o zákazníkoch na zlepšenie návratnosti investícií do marketingu.

Rozšírenia o platobnú bránu

Ako posledný krok v procese objednávky platobná brána bezpečne a rýchlo overuje údaje o kreditnej karte a bankových informáciách, ktoré sa vymieňajú medzi vami a vašimi zákazníkmi.

Zákazníci očakávajú, že na vašom webe uvidia viaceré možností platby, či už ide o Visa a Mastercard alebo PayPal a Klarna.

Máte 2 možnosti. Buď môžete integrovať platobný proces s presmerovaním, pri ktorom sú vaši zákazníci presmerovaní na webové stránky správcu platieb, aby zadali platby kartou, a potom sú poslaní späť na váš e-shop.

Prípadne máte možnosť integrovať on-site platobnú bránu, kde zákazníci zostanú na vašom webe, aby zadali svoje platobné údaje. Táto možnosť dáva obchodníkom väčšiu kontrolu nad zážitkom pri platení, ale vyžaduje, aby ste mali integrovaný vlastný platiaci systém.

Nástroj na správu sociálnych médií

Ak chcete byť tam, kde sú vaši zákazníci, pravdepodobne to znamená byť na sociálnych sieťach.

Integrácia softvéru na správu sociálnych sietí s ostatnými marketingovým a obchodným softvérom je jednoduchý spôsob, ako automatizovať komunikáciu, ušetriť čas a zabezpečiť, že poskytujete konzistentné posolstvo o vašej značke.

Správa CRM

CRM systémy sú navrhnuté tak, aby pomohli lepšie porozumieť vašim kupujúcim na základe údajov o zákazníkoch. Pomáhajú sledovať osobné údaje a interakcie od vašich zákazníkov, vďaka čomu dokážete cieliť na zákazníkov na základe minulého správania, identifikovať trendy a budovať ich vernosť.

CRM systém, ktorý sa integruje s vašimi marketingovými nástrojmi, systémom objednávok a analytickými aplikáciami, vám môže poskytnúť úplný obraz o demografických údajoch vašich zákazníkov, ich nákupných správaniach a priemernej hodnote objednávky (AOV).

Customer support

Spokojnosť zákazníka je to, čo ho udržiava na e-shope. Preto je nevyhnutné zabezpečiť, aby ste zákazníkom adresovali rýchle a informatívne odpovede na ich otázky. Najlepším spôsobom, ako to dosiahnuť, je zaistiť, že prístup k zákazníckej podpore (živý chat, helpdesk,...) je integrovaný s vašou platformou.

Integrácie živého chatu alebo chatbotov sú cenovo dostupným spôsobom, ako zvýšiť kapacitu zákazníckej podpory. Automatizáciou bežných otázok a odpovedí môžete obslúžiť veľké množstvo zákazníkov naraz.

Vyberte si najvhodnejšie integračné riešenia

Ak existujú skratky, ktoré môžu prevádzku e-shopu zrýchliť, bola by škoda ich nevyužiť. Integrácie sú skratkami, ktoré vám pomáhajú zjednotiť pracovné postupy, automatizovať úlohy, synchronizovať dôležité obchodné údaje, rozširovať služby s kvalitou pre viac zákazníkov a eliminovať riziká ľudských chýb.

Bez ohľadu na to, akú platformu pre svoj e-shop používate, správne integračné riešenia vám pomôžu vytvoriť súdržný zážitok zákazníka na každom mieste, kde prichádza do styku s vaším produktom: od správy zásob a objednávok po sociálne médiá a marketing.

Kontaktujte nás a môžeme spolu prediskutovať možnosti integrácie.

Kontaktujte nás
Zdieľajte článok

Články do e-mailu

Odborné články o ecommerce. Žiadná reklama.